
Helt plötsligt kommer ett meddelande från Pond Design, byrån som hjälpt oss på Optima Planta ta fram varumärkesplattformen: “Vi har vunnit guld i en av världens största tävlingar i förpackningsdesign – Dieline”. För oss som arbetat med att ta fram designen känns det verkligen som en häftig bonus. Att arbeta med att etablera ett nytt koncept på marknaden med ett nytt sätt att kommunicera är en utmaning. Bevisligen har vi lyckats med den grafiska framtoning vi strävat efter. Kul och naturligtvis ger det lite stolthet att få det här priset. Dieline som priset heter har valt bland ca 1700 bidrag och att ta ett guld i det globala sällskapet är häftigt och inte minst en härlig överraskning. Samtidigt vet vi att Pond är skickliga efter samarbeten även med Swedish Tonic och Astungt.
Denna entreprenörsresa handlar såklart inte bara om design. När man kämpar på i vardagen med många och komplicerade utmaningar så ger uppmärksamhet som denna en portion extra energi. Det skall man aldrig underskatta.

Entreprenör som arbetar med mentorskap och affärsutveckling i ägarledda bolag och är delägare i ett antal spännande bolag och startups. Thomas älskar Ung Företagsamhet och hur skolan kan bli bättre på att lära ungdomar om entreprenörskap samt kämpar för hur Uppsala Kommun kan bli en bättre kommun att driva företag i.
Lämna ett svar